torsdag 30. juni 2011


I dag har jeg hatt en fridag fra jobb, og halve formiddagen ble tilbrakt i bruktbutikker. Og resultatet av den tiden ble ganske så bra. Masse fint, for 230 kroner:)

Først og fremst denne kjolen.. syntes den var superfin, en hjemmesydd kjole fra...60- eller 70- tallet? Jeg har ikke prøvd den enda ( må få vasket den først), men den ser ut til å passe.. For de fleste så blir dette kanskje litt vel mye "gammelgardinstoffkjole".., men for meg en skikkelig skatt:)


En hel haug med nydelige kleshengere..



En superfin liten pute, dvs putetrekk, den må fylles og sy igjen.. og det skal jeg få gjort ganske snart:)



En gammel brødboks i en nydelig farge, som her i huset skal romme annet enn brød.. vet bare ikke helt hva enda..:)




Fint putetrekk





Fine kopper.



lite heklet håndkle i fine farger.



Fine, ubrukte sko, er ikke helt sikker på om jeg virkelig liker dem, men for 30 kroner klarte jeg ikke la være..



I morgen trekker jeg en vinner av masse fint fra Rice/ Nettpynt, har du ikke "blitt med" enda, så pass på å gjøre det her innen i morgen kveld:)


I've had the day off work, and spent a big part of the day in thriftstores, and I really like all the things I bought, especially the dress...:)

13 kommentarer:

Hanne sa...

Oi så utrolig mye fint du fant da! Likte brødboksen veldig godt og jeg likte skoene og. Mange fine skatter. God sommer!

designhund sa...

masse nyyydelige ting!
de skoene er jo helt perfekt til slike retro kjoler:)))
kjolen var helt super!
klem Tone

Cathrine sa...

fantastisk fangst!lekker kjole!

Tyrisol sa...

Nydelige skatter du har funne :)

Frk.Eplegrøt sa...

Litt av noen funn for lite penger.
Likte spesielt godt kjolen og skone - sammen blir det litt av et antrekk :)

Huset med de ni sa...

Masse flotte ting du har fått tak i...
Syntes kjolen så kjempefin ut jeg.Hadde vært gøy å se den på :)

Helena

Mitt lille hode! sa...

Elsker putetrekket!!! Og når jeg så kjolen ble jeg nesten litt inspirert til å sy min egen retrokjole, viss jeg bare hadde visst hvordan?!? hehe..
Ha en fin kveld
Hilsen Trine

Monica sa...

Fine bruktfunn! Blir gjerne med på trekningen, 4 lodd!!

Kari Anne Marstein sa...

Den kjolen ser ut til å ha perfekt passform! Elsker sånne kjoler... med noen knalle strømper og de skoene til tror jeg du blir kjempefin!

Findus sa...

Mange skatter du fant !! Kjolen var lekker- og brødboksen den var helt rå !!!

Hearthandmade sa...

I need to go thrift shopping! I love that fabric ^_^

Fotograf Tanja Myrbråten sa...

Det var en nyydelig kjole, skoene også.. så mange flotte ting du har fått tak i :)

Anonym sa...

For noen kupp - festlig!

Skoene så veldig søte ut, og på samme tid lignet de litt på gamle bestefar-mokasiner. Hva med et par mørke/sorte jeans og en enkel hvit skjorte til? Kanskje en cardign over? Evt litt lekre, elegante smykker. Altså et helt enkelt og tidløst antrekk, da tror jeg skoene kommer til sin rett!

Håper på å få se de i bruk en gang =)

Thea